יום חמישי, 2 במאי 2013

איך יוצרים הקשבה בשיחת טלפון

רוב שיחות הטלפון שאנו מקבלים מאנשי המכירות נשמעות כמעט אותו הדבר !
זה משעמם, זה צפוי וזה לא משרת אותנו .
הגיע הזמן לשנות את זה .

רוב תסריטי השיחה נשמעים בערך כך :
"שלום, מדבר ירון מחברת הזמיר המעופף – אני מדבר עם דני ?"   "אתה פנוי לדבר ?"
בתסריט לרוב כתוב שנקבל את אחת מהתשובות הבאות  :  "כן " , "לא" , "באיזה ענין "  ועוד
ומכאן ממשיכים לעבוד עם התסריט.

יש לי חדשות בשבילכם – מי שמקבל את השיחה כבר מכיר את המשפטים הללו מנסיונו  בחיים.
ברגע שהוא שומע את המילים האלו , הוא כבר יודע שזה לא הולך להיגמר טוב,  ומזהה שמנסים  " לדחוף" לו משהו .
האם נראה לכם שהוא פתוח להקשיב אליכם במצב הזה או רק רוצה לנתק את השיחה ?
ברוב המקרים בני האדם אוטומטית עוברים למצב של  אי הקשבה – ככה אנחנו רגילים.

האם נראה לכם שפתיחות והקשבה מצד הלקוח יתרמו להצלחת שיחת הטלפון שלכם ?
אז בואו נדבר על איך יוצרים פתיחות  והקשבה בשיחת טלפון  .

בואו ונדבר על התובנה הבאה:
משפטים ראשונים ולא שיגרתיים בשיחת טלפון , יוצרים סקרנות ופתיחות מהצד השני , להקשיב לנו יותר.
והרי זה מה שאנחנו רוצים להשיג בשיחת טלפון – נכון ?

לדוגמא – מה דעתכם לפתוח שיחה בדרך הלא שגרתית הבאה  :
"ירון ערב טוב מה שלומך ?"
"אנחנו לא מכירים וזאת טעות טכנית שאני עומד לתקן בשיחה זו "

האם הוא רגיל לשמוע אנשים שמתקשרים ומדברים איתו ככה ?  , כנראה שלא .

האם יש מצב שזה יגרום לו להיות סקרן יותרולהקשיב למה שיש לנו לומר ?
מנסיון, זה עובד בהרבה מקרים.

אז מה עושים ?
אם שיחת הטלפון שלכם היום עובדת לכם, אז אל תשנו אותה , כנראה שאתם עושים אותה טוב.

אך אם אתם מרגישים שהשיטה שלכם היום לא עובדת לכם  מספיק טוב – מה דעתכם לנסות גם את השיטה של משפטי פתיחה לא שיגרתיים ?
אולי זה יעבוד לכם .

ואם  קיבלנו  "לא " בשיחה – האם זה סוף הסיפור ?
להיפך- זה יוצר עוד הזדמנויות למכירה .
בואו ונדבר על שתיים מהן :

הנה ההזדמנות הראשונה : מתקשרים אליו אחרי יומיים ומבקשים את עזרתו .
מבקשים ללמוד ממנו על השיחה שהייתה לכם ,על מנת לשפר תוצאות בשיחות עתידיות עם לקוחות אחרים. -  מה אמרתם שגרם לו להגיד לכם " לא "   .

רוב האנשים ישתפו עם זה פעולה  - הרי השיחה הזו היא "תמימה" ולא מאיימת .

בכל מקרה נרווחי מהשיחה :
או שלמדנו מה צריך לשפר עם הלקוח הבא ,  או שהצלחנו לדבר שוב עם הלקוח ולקדם את העיסקה.

ואם הוא אמר "לא "  פעם נוספת ? 
. אז גם כאן נוצרה עוד הזדמנות – מבקשים ממנו הפניה ללקוח נוסף שהוא מכיר.

לפעמים בני אדם  שאמרו לך "לא " ינסו "לפצות " על זה וינסו לעזור לך עם הפניה למישהו אחר .
מה יש לנו להפסיד ? את ה"לא " כבר יש לנו – מקסימום נקבל "כן "

אתם רוצים להגדיל את ההצלחה והמכירות שלכם ?
אז תתחילו לעשות את הדברים בצורה לא שיגרתית, תפתיעו ותסקרנו את הצד השני . 
ותזכרו שכל שיחה עם לקוח יכולה להיות מקור של הפניות ללקוחות אחרים .

נשמע הזוי – נכון ? אנחנו מנסים למכור ללקוח , הוא אומר לנו לא , ואנחנו מגייסים אותו להביא לנו עוד לקוחות.

מסתבר שלפעמים בכדי להשיג תוצאות לא רציונליות צריך לעשות פעולות לא רציונליות

בהצלחה

עדי שינה
מאמן עסקי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה