מאת בית הספר לעסקים
קורס אימון עסקי | קורס אימון אישי | הכשרת מאמנים | לימודי אימון | קורס קואצ'ינג | קורס ניהול | קורס שיווק | קורס מכירות | בית הספר לעסקים | סטארט | START
תדמיינו ישיבת הנהלה בחברת תקשורת.
סמנכ"ל השיווק מציע הצעה חדשה – "מהיום נחבר ללקוחות את ערך המשפחה לטלפונים שלנו , וככה נגדיל את המכירות"
סמנכ"ל המכירות חושב אחרת – "אנשי השיווק חיים בשמיים- אתם רוצים להגדיל מכירות – תביאו מכשירים מתקדמים , תמחרו אותם במחירים אטרקטיביים וככה נגדיל את המכירות ".
חשבתם מה עובר בראש של כל אחד מהם באותו רגע ?
אצל רוב בני האדם מושרשת התפיסה שאם מישהו אמר דעה שונה משלי , הרי היא באה להחליף את הדעה שלי ולכן מה אני עושה ?
כנראה שנלחם בחירוף נפש על דעתי - הרי לתפיסת רוב האנשים שתי דעות שונות לא יכולות לחיות יחד .
איך זה יראה בישיבת ההנהלה ? ויכוחים, אגו , כל אחד משכנע את ההנהלה שהוא צודק.
וזה נראה לכם תורם להצלחה של החברה ? אז למה הרבה אנשים ממשיכים להתנהג כך ?
איך אתם מתנהגים בעבודה שמישהו אומר דעה שהיא שונה משלכם ?
ואיך אתם מגיבים לדעה שונה בבית עם בן/ בת הזוג או הילדים ?
זה מדהים לראות שרוב בני האדם מונעים מאותה תפיסה - או דעתי או דעתך – אין מקום לשתי דעות . ואז כל אחד מגן ונלחם בחירוף נפש על דעתו .
אני מזמין אתכם לשאול את עצמכם כמה שאלות
ההצלחה והצמיחה שלכם חשובות לכם ?
האם רעיונות חדשים יכולים לתרום להצלחה ולצמיחה שלכם ?
הקשבה באורך רוח לרעיונות חדשים , יכולה לתרום לזיהוי רעיונות חדשים לפני אחרים ?
אם עניתם "כן" על כל התשובות למעלה – אז אני מזמין אתכם לעשות את השינוי ולהתחיל להתייחס לדעות המנוגדות לדעתכם .
מוצרים פורצי דרך בהגדרתם הם דברים חדשים ולא ידועים- תחשבו על סטיב ג'ובס והאייפון ?
הרי בעולם המושגים של רוב בני האדם, אם מישהו היה אומר להם שזה אפשרי הם היו אומרים שזה לא אפשרי - והתוצאות מדברות - כמה שיאי מכירות אפל שברו בזכות האייפון ?
אם אתם רוצים לצמוח להתפתח והגיע לשיאי הצלחה ומכירות – אתם חייבם להתחיל להתייחס לדעת שונה .
תחשבו כמה הזדמנויות להתפתח אתם מפסידים אם אתם לא מוכנים לקבל דעה שונה ?
אז איך עושים את זה ?
כמו כל שינוי בחיים- מחליטים שהולכים לעשות את השינוי .
מחליטים לשנות את הגישה – יש מקום בעולם הזה גם למה שאתה חושב וגם למה שאני חושב אפילו אם האם מנוגדים אחד לשני .
תחשבו לדוגמא על טכניקות במכירות.
לכל אחד יש את הדרך שלו – אחד מגדיל מכירות ע"י התמקדות במוצרים גדולים ומעט מכירות , ואחד מגדיל מכירות ע"י מוצרים קטנים והרבה מכירות.
בעולם ה"ישן " – שני אנשי המכירות היו מתווכחים מי מהם צודק יותר.
בגישה החדשה –אני לא פוסל את הדעה השונה מדעתי ,אלא חושב איך אני יכול להשתמש בה לטובתי.
אני שומר אותה אצלי , ועכשיו במקום טכניקת אחת – יש לי ביד שתי טכניקות מכירה
יש לי אפשרות בחירה בכל רגע נתון לבחור במה להשתמש .
כל עוד מה שאני עושה עובד – אני ממשיך להשתמש בדרך שלי .
במצבים שהדרך שלי לא עובדת – אני יכול להשתמש בדרך השניה – מה יש לי להפסיד ? הרי שלי לא עובד במצב הזה , אולי הכל השני יעבוד ?
עכשיו שיש לי שני כלים ביד יש לי סיכויי שהמכירות שלי יגדלו?
כנראה שכן .
ולכן אם אתם רוצים להצליח בחיים – אל תפסלו דעה שונה משלכם.
תקשיבו לדעה , אולי תלמדו מזה משהו ואולי אפילו תשתמשו בזה בחיים.
הגישה הזו תגדיל את ההצלחה שלכם – ומי מביננו לא היה רוצה להצליח יותר ?
בהצלחה.
עדי שינה , מאמן עסקי
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה